» حکمت4
» حکمت3
» حکمت2
» حکمت1
» امام علی علیه السلام...
» شیخ رجبعلی خیاط..
» وقف امام زمان علیه‌السلام باش!
» هر روز محبتت را به امام زمانت اظهار کن!
» امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی):
» حاج مهدی زین الدین
» اولین درس امام صادق (ع)
» همتی نشان داد ایشان همان حسن روحانی است!!!!!!!!!!!!!
» مسئولی اگه رای ندی
» برنده اولین مناظره به روایت رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب
» السلام علیک یاصاحب الزمان (عج)...
» نکته مناظره1
» توهین‌های #همتی و #مهرعلیزاده به دیگر کاندیداها
» السلام علیک یاصاحب الزمان (عج)...
» عملکرد آیت ا... رئیسی
درباره ما

سلام می دهم از بام خانه سمت حرم ببخش کنیزتان را بضاعتش این است ... «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» ¸.•)´ (.•´ *´¨) ¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨) (¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´) التمـــــــــاس دعــــــــا دارم (¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)•.¸)`' •.¸) ¸.•´•.¸)`' •.¸) ( `•.¸ `•.¸ ) ¸.•)´ (.•
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات

خبرنامه وب سایت:





پیوندهای وبگاه
» هیئت جوانان مسجد حضرت سیدالشهداء(ع)
» پایگاه فرهنگی عماریون
» مدیران هدایت
» جایی به نام وبلاگ
» حماسه سیاسی-اقتصادی
» ادبستان
» صبح اميد
» ♥♥وبلاگ بزرگ یاران امام زمان(عج)♥♥
» عطش فرج
» هیئت تعزیه عاشقان اباعبدالله * ع *
» آرزوم دیدن کربلاته..
» 313 یار مخلص.....
» ردیاب ماشین
» جلوپنجره اریو
» اریو زوتی z300
» جلو پنجره ایکس 60

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان یاصاحب الزمان * ع* و آدرس sarbaz313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها
پرسش و باسخ مهدوى
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |

آیا اهل سنت و فرقه های دیگر شیعه نیز ظهور حضرت مهدی را قبول دارند؟

دوست عزیز!

اعتقاد به وجود منجی آخر الزمان مورد اتفاق همه ادیان الهی ـ و بلكه همچنین بسیاری از ادیان غیر الهی ـ است. اهل سنت هم بالاتفاق به وجود منجی ای به نام مهدی در آخر الزمان معترفند. بعضی از روایات اهل سنت می گوید: منكر مهدی كافر است. علمای آنها نیز بدان قائلند.

اختلافی كه هست یكی در این است كه نسب مهدی چیست؟ بعضی او را از اهل بیت پیامبر می دانند و بعضی نه.

اختلاف دیگر در آن است كه مهدی موعود به دنیا آمده و عمر طولانی دارد و یا در آخر الزمان به دنیا می اید

 

مشهور میان علمای اهل سنت در این دو مورد همان اعتقاد شیعی است كه مهدی منتظر هم اكنون به دنیا آمده و از اولاد حضرت رسول اكرم(ص) است.

اختلاف اساسی میان ما و مشهور اهل سنت در این است كه مهدی آل محمد فرزند امام حسن عسكری(ع) است ـ كه شیعیان بدان قائلند ـ و یا نه ـ كه اهل سنت آن را می گویند.

اگر چه در بعض روایات آنها آمده كه مهدی از حسن بن علی العسكری است، ولی علمای اهل سنت آن را نمی پذیرند.

در این بحث می توانید به كتابهای حضرت آیة الله صافی گلپایگانی به نام "امامت و مهدویت" رجوع كنید.

معجزه(حتما مطالعه كنيد)
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |
جوانى در جبهه دجار فلج شده بودو به خوبى قدرت حركت نداشت مى كويد شبى مادرم به منزلم امد و زخم زبانى زد كه دلم شكست به اقا امام زمان(عج) متوسل شدم و كفتم
ياامام زمان (عج) يا مرك مرا برسان و يا شفايم را از خداوند بخواه به خواب رفتم در خواب اقا را ديدم  فرمود من مسجد ى به دست خود  بنا نهادم بيا انجا متوسل شو
اينجوان صبح كه از خواب بر ميخيزد قصد ميكند كه سال اينده به جمكران برود همان شب هنكامى كه از بيرون منزل به خانه بازميكرددمى بيند منزل و كليه اثاثيه اش در اتش سوخته است
بسيار دل شكسته و بريشان مى شود و صبح روز بعد مبلغى از دوستش قرض مى كيرد و به جمكران مى رود ۳۹ روز در انجا مى ماند و در حد امكان خدمت مى كند
شبجهلم ـ كه مصادف با شب جهارشنبه ۱۹ماه مبارك رمضان بوده است ـ در حين خدمت خيلى خسته مى شود و در يكى از كفش دارى ها مى خوابد خود او مى كويد حدود ساعت
يكنيمه شب  در خواب ديدم دارم در حياط مسجد جمكران اشغال جمع مى كنم . يك مرتبه اقايي جلو امد و فرمود ؛اقا سيد دارى نظافت ميكنى؟ بيا برويم داخل مسجد كمى حرف بزنيم.
بااقا داخل مسجد رفتم. ديدم جهار نفر ديكر هم در انجا هستند نزديك انها نشستم. اقا فرمود: اقا سيد مثل اينكه كسالت دارى؟ كفتم: بله اقا در جبهه مجروح شدم. اقا با دست مبارك
برسرم كشيد و فرمود:"انشاءالله خوب مى شوى " بعد دستى به كمر و بايم كشيد. در عالم خواب بسيار راحت شدم. ديدم حضرت على(ع)با فرق خونين حضرت محمد(ص)
و حضرت زهرا(س)با بهلوى شكسته و حضرت معصومه(س)در حال كريه كردن بود. از اقا جريان را برسيدم. امام زمان(ع) فرمودند:حضرت معصومه(س) شكايت دارند كه به حرم ايشان بى احترامى مى كنند.
سبس امام(ع) يك دانه خرما و كمى اب به من دادند و فرمودند:بخور كه فردا مى خواهى روزه بكيري. از خوا بيدار شدم.ديدم از تركش ها خبري نيست خيلى حالم خوب است و راحت شدم.
اللهم صلٌ على محمٌد و ال محمٌد و عجل فرجهم 
بیعت
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |

بيعت با امام موعود عجل الله تعالي فرجه الشريف

 

روز نهم ربيع‌الاول، سال‌روز شروع امامت منجي عالم بشريت، موعود انبياء، پايان بخش طومار حاكميت طاغوت و برقرار كننده حكومت عدل الهي در سرتاسر زمين است. از اين رو مناسب است كه در اين زمينه، چند كلمه­ اي با هم

به گفتگو بنشينيم.

 

1- خداوند براي انسان، هدفي متعالي و بلند‌مرتبه در نظر گرفته است. رسيدن به اين هدف والا ـ كه همان مقام قرب الهي است ـ فقط در مسير عبوديت و بندگي خدا ممكن‌پذير مي­باشد: «يا ايتها النَّفْسُ الْمُطْمَئنَّةُ* ارْجِعِى إِلىَ‏ رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً* فَادْخُلىِ فىِ عِبَادِى* وَ ادْخُلىِ جَنَّتىِ».1

2- انسان براي رسيدن به اين مقام بلند و هدف برتر، نيازمند راهنمايي و راهبري حجت­هاي الهي است. از اين رو، خداوند، پيشوايان آسماني را براي دستگيري مردم در اين مسير فرستاد؛ تا هم هدف را به آنان يادآور شوند و هم راه را در قالب شريعت و دين براي آنان معرفي و تبيين كنند. پيامبران؛ هدف را براي مردم بيان كردند: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا في‏ كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏؛ ما در هر امتى، رسولى برانگيختيم كه خداى يكتا را بپرستيد و از طاغوت اجتناب كنيد».
2


آنان وظيفه داشتند علاوه بر معرفي راه و هدف، آن را براي مردم، به روشني تبيين و تفسير كنند: «كَما أَرْسَلْنا فيكُمْ رَسُولاً مِنْكُمْ يَتْلُوا عَلَيْكُمْ آياتِنا وَ يُزَكِّيكُمْ وَ يُعَلِّمُكُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُون؛ همان‏گونه (كه با تغيير قبله، نعمت خود را بر شما كامل كرديم) رسولى از خودتان در ميان شما فرستاديم؛ تا آيات ما را بر شما بخواند و شما را پاك كند و به شما، كتاب و حكمت بياموزد و آنچه را نمى‏دانستيد، به شما ياد دهد‏‏».3 و به آنان بگويند كه سرانجامِ خوش و نيك فقط در سايه اطاعت از خدا و رسول، امكان دارد: «وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّات تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ وَ مَنْ يَتَوَلَّ يُعَذِّبْهُ عَذاباً أَليماً».4

3- آخرين پيام‌آور آسماني، حضرت محمدt از طرف خداوند، مبعوث به رسالت شد: «ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَد مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ وَ كانَ اللهُ بِكُلِّ شَيْ‏ء عَليما»5 و خداوند با او قرآن را نازل كرد تا راهنماي همه مردم جهان باشد: « تَبَارَكَ الَّذِى نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلىَ‏ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا»6 و آن را معجزه جاويد او قرار داد «لَّا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِن بَينْ‏ِ يَدَيْهِ وَ لَا مِنْ خَلْفِهِ  تَنزِيلٌ مِّنْ حَكِيم حَمِيد».7

4- از تعابير قرآني استفاده مي­شود عهد امامت، غير از مقام نبوت و بالاتر از آن بوده و به برخي از انبياء عنايت شده است: «وَ إِذِ ابْتَلىَ اِبْرَاهيمَ رَبُّهُ بِكلَمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنىّ‏ِ جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَ مِن ذُرِّيَّتىِ  قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِى الظَّالِمِين‏؛ (به خاطر آوريد) هنگامى كه خداوند، ابراهيم عليه السلام  را با وسايل گوناگونى آزمود و او به خوبى از عهده اين آزمايش‌ها برآمد، خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پيشواى مردم قرار دادم» ابراهيم عليه السلام  عرض كرد: «از دودمان من (نيز امامانى قرار بده)» خداوند فرمود: «پيمان من، به ستمكاران نمى‏رسد (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند، شايسته اين مقامند)».8

5- مقام نبوت و رسالت، مقام ابلاغ وحي و معرفي راه سعادت است. انبيا و رسولان الهي فقط وظيفه داشتند تا مسير بندگي را در قالب دين، براي مردم تبيين كنند؛ خواه مردم آن را بپذيرند و به كار ببندند، و يا رد كنند و به مخالفت بپردازند: «قُلْ أَطيعُوا اللهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّما عَلَيْهِ ما حُمِّلَ وَ عَلَيْكُمْ ما حُمِّلْتُمْ وَ إِنْ تُطيعُوهُ تَهْتَدُوا وَ ما عَلَى الرَّسُولِ إِلاَّ الْبَلاغُ الْمُبين؛ بگو: «خدا را اطاعت كنيد و از پيامبرش فرمان بريد و اگر سرپيچى نماييد، پيامبر، مسئول اعمال خويش است و شما مسئول اعمال خود! امّا اگر از او اطاعت كنيد، هدايت خواهيد شد؛ و بر پيامبر، چيزى جز رساندن آشكار (پيام الهي) نيست».

اما مقام امامت، مقام رهبري و راهبري و اجراي دين در زندگي مردم است؛ و اين، زماني امكان دارد كه مردم، امامت و رهبري امام را بخواهند و با پذيرش حاكميت و سرپرستي او، راه را براي برقراري امامت حجت آسماني هموار كنند.

بنابراين، مردم در بعثت انبياء و ارسال رسولان و ابلاغ وحي، نقشي ندارند، يعني شرط آمدن پيامبر و بيان پيام الهي، خواست و پذيرش مردم نيست؛ ولي براي تحقق رهبري حجت خدا و امامت در جامعه ـ كه بخشي از وظايف امام است ـ مردم، نقش تعيين‌كننده دارند؛ يعني اگر مردم نخواهند، امام نمي­تواند در جامعه نقش حكومتي خود را ايفا كند.

6- همراهي و ياري امام و پذيرش مردمي، به دو شرط اساسي وابسته است:

الف) شناخت امام هم به صورت معرفت شخص امام و هم معرفت نسبت به شخصيت و مقام و منزلت او در جهان هستي و نزد خدا؛

ب) بيعت با امام و زمينه‌سازي براي حضور ايشان يعني تعهد به اين كه او را ياري كنند، اوامرش را انجام دهند و براي هرگونه فداكاري در راه امام و اوامر او آماده باشند.

نگاهي گذرا به تاريخ صدر اسلام به روشني نقش مردم را در برقراري رهبري جامعه توسط امام، نشان مي‌دهد. عده زيادي از مردم مدينه، با آگاهي از دين اسلام، به آن گرويدند. سپس گروهي از آنان در مراسم حج شركت كرده و در «عقبه مني» با پيامبر بيعت كرده و مراتب ياري خود را از پيامبر و فداكاري در راه او اعلام كردند. پس از آنكه آمادگي شهر مدينه را براي حضور پيامبر، به ايشان، خبر دادند، مردم مدينه با شنيدن خبر هجرت ايشان، خود را براي استقبال از آن بزرگوار آماده نمودند.

با رحلت پيامبر و كوتاهي مردم، رهبري حكومت از امام علي عليه السلام  گرفته شد و ايشان، 25 سال خانه‌نشين شدند. امام حسن عليه السلام  نيز مجبور به صلح با معاويه شد و امام حسين عليه السلام  در كربلا همراه ياران باوفايش به شهادت رسيد. ساير امامان بزرگوار عليهم السلام  نيز تحت شديدترين فشارهاي حكومت ظالم و فاسد بني‌اميه و بني‌عباس قرار گرفتند تا در نهايت، غيبت آخرين حجت الهي اتفاق افتاد و امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف  از ديده­ها پنهان شد
.

اكنون كه با جايگاه مردم در برقراري حكومت آشنا شديم، مناسب است با دقت بيشتري به فرازهايي از دعاي «عهد»10 توجه كنيم:

«اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لَا أَحُولُ عَنْهَا وَ لَا أَزُولُ أَبَدا؛ خداوندا! من در صبح امروز و تا زماني كه زنده‌ام، عهد و پيمان خود را با امام خويش تجديد مي­كنم، و بيعت او را به گردن مي­گيرم و هيچ گاه آن را از نظر دور نمي­دارم و از ياد نمى‏برم».

اين بيعت لوازمي دارد كه با انجام آنها، بيعت، معنا و مفهوم پيدا مي­كند:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْه؛ خداوندا! مرا از ياوران و مدافعين او و كساني كه سعى در انجام مقاصد او دارند و نيز از پشتيبان‏هاى وى و كسانى كه در انجام اراده حضرتش سبقت گرفته‏اند و آنان كه در ركابش شهيد مى‏شوند‏ قرار ده».

با دقت در اين فراز، با لوازم بيعت واقعي آشنا مي­شويم: ياري امام در تحقق اهدافش، دفاع از او و حريم و حرمتش، سرعت داشتن در برآوردن خواسته­هايش، سبقت گرفتن از ديگران در امتثال خواسته‌اش، آمادگي هرگونه فداكاري تا مقام جانفشاني و نثار خون در برابرش.

روز نهم ربيع الاول كه سال‌روز امامت حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف  است، اين نويد را دارد كه آخرين حجت الهي و مصلح عالم بشريت، به مقام امامت رسيده است؛ و اگر ما آماده پذيرش و ياري امام باشيم، پرچم عدل الهي ايشان به اهتزاز در خواهد آمد و با ظهور آن بزرگوار، حكومت در اختيار صاحبش قرار گرفته و دوران سبز زندگي انساني براي عموم انسانها تحقق مي­يابد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. سوره فجر/27-30.
2. سوره نحل/36.
3. سوره بقره/151.
4. سوره فتح/17.
5. سوره احزاب/40.
6. سوره فرقان/1.
7. سوره فصلت/42.
8. سوره بقره/124.
9. سوره نور/54.
10. در مفاتيح الجنان از امام صادق عليه السلام  نقل شده است كه هر كس آن را چهل صبح بخواند از ياران قائم عجل الله تعالي فرجه الشريف  خواهد بود.

تهران در اخرالزمان
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |
امام صادق(ع) درباره تهران در اخر الزمان مى فرمايد : تهران به حدي مى رسد كه كاخ هايش چون كاخ

هاى بهشتى مي شود و زنانش چون حور العين مى گردند.لباس هاى كافران را مى بوشند،خود را به

شكل مستكبران در مى اورند،بر زين ها سوار مى شوند،به همسران خود تمكين نمى كنند و در امد         

شوهرانشان انها را كفاف نمى دهد . از انهابه قله كوه فرار كنيد و همانند روباهى كه بچه هاى خود را

برداشته و از لانه اى به لانه اى مى گريزد، كودكان خود را بر داشته،از بناهگاهي به بناهگاهى بگريزيد

منبع:فرهنگ الفبای مهدویت ،موعود نامه ـصفحه۲۳۶

از این زمانه خسته ام بیا که دلشکسته ام
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |

چه دیده ها که دوخته به در شده و نیامدی
چه عمرها ز دوری تو سر شده و نیامدی
چه روزها که تا به شب نام توبرده شد به لب
چه چشمها که از غم تو تر شده و نیامدی
شنیده بودم از کسی که با بهار می رسی
ببین که از بهار هم خبر شد و نیامدی
بیا ببین در این جهان امام خوب و مهربان
اسیر فتنه ی زمان بشر شد و نیامدی
تمام غصه ام همین شده که گویم این چنین
و امشبم بدون تو سحر شد و نیامدی
صبا به یار آشنا بگو که شاعر شما
ز دوری رخ تو خونجگر شد و نیامدی
از این زمانه خسته ام بیا که دلشکسته ام
به حق مادری که منتظر شد و نیامدی

مهدی موعود در ایات قرانی
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |
مهدى موعود در آیات قرآنى

قسمتى از آیاتى که روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام تاویل به ظهور قائم آل محمد، امام زمان علیه السلام شده است .

1 – اقتربت الساعه . (1)روایت شده که مقصود ساعت قیام آل محمد صلى الله علیه و آله است . (2)
2 – مدهامتان . (3)
یونس بن ظبیان از امام صادق علیه السلام روایت نموده که در تفسیر این آیه فرمود: در دولت امام زمان علیه السلام راه میان مکه علیه السلام راه میان مکه و مدینه با درخت خرما اتصال یابد.
3– الذین یومنون بالغیب . (4)
امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس اقرار به ظهور امام زمان علیه السلام کند ایمان به غیب آورده است .
4 – لعل الساعه قریب (5)
مفضل بن عمر از حضرت صادق علیه السلام نقل کرده که منظور وقت ظهور قائم علیه السلام است

1- سوره قمر، آیه ۱٫
2- بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۴۷٫
3- سوره الرحمن ، آیه ۶۳٫٫
4- سوره بقره ، آیه ۱٫٫
5- سوره شورى ، آیه ۱۶٫ .
نام کتاب : مسجد مقدس جمکران تجلیگاه صاحب الزمان (عج)
مؤ لف : سید جعفر میر عظیمى
به خاطر بسپاريم
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |

آن كه خوشي خود را رنج ديگران ببيند ،هرگز روي خوشي را نخواهد ديد

**************************

زندگي به امواج دريا مي ماند چيزهايي را با خود آورد در حاليكه چيزهاي ديگري را با

خود مي برد

****************************

كينه ورزي يك زهر است كه ما را از درون نابود مي كند

****************************

ما تصور مي كنيم نفرت سلاحي ست براي تاختن به كسي كه آزارمان داده ،در

حاليكه تيغي دو لبه است

*****************************

با شكوه ترين لحظات زندگي ما انسانها زماني است كه مي بخشيم و بخشيده مي

شويم

********************************

امروز آينده اي است كه ديروز خلق كرده ايد

*************************

هرگز متوجه قدرت واقعي تان نخواهيد شد تا زماني كه كسي به شما ضربه اي بزرگ

بزند

*****************************

هروقت در فريب دادن كسي موفق شدي ،به اين فكر نباش كه او چقدر نادان بوده،به

اين فكر كن كه او چقدر به تو اعتماد داشته است

******************************

 


مبعوث شدن انبياي الهي
+ نویسنده sarbaz73 در شنبه 20 مهر 1392 |

-مبعوث شدن انبياي الهي در ميان بندگان به چه هدفي بوده است؟

همه پيامبران الهي كه از طرف خداوند متعال در ميان

بشر مبعوث شده اند،براي دو هدف اساسي بوده است

يكي از اين دو هدف برقراري ارتباط صحيح ميان بنده و

خالق خودش و خداست و به تعبير ديگر ،منع بشر از

پرستش هر موجودي غير از خالق خودش كه در كلمه

طيبه لا اله الا الله خلاصه ميشود

هدف دومي كه براي بعثت پيامبران عظام از طرف خداوند

متعال هست ،برقراري روابط حسنه ميان افراد بشر

،بعضي به بعضي ديگر ،براساسعدالت و صلح و صفا و

تعاون و احسان و عاطفه وخدمت به يكديگر است

آوینی
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 19 مهر 1392 |

عجب از این عقل باژگونه كه ما را در جست و جوی شهدا به قبرستانها میكشاند!

شهيد سيد مرتضي آويني

يكي از بچه ها يه دوربين دستش گرفته ، هر جا ميريم همه چي رو ثبت مي كنه  و نشر مي ده ،خيلي جدي ميگه من آوينيم..

راس مي گه ديگه واقعا آويني شده ..

همه هم ازش راضين،‌ از خونواده و دوستا،‌تا همسايه و ...

تمام حركات و حرفاش آويني شده به استادش گفته بود خواب ديده آويني يه هديه از آسمون براش فرستاده ،‌استادش مي گفت، آويني قبولش كرده...


نمي دونم چرا دلم بي قراره يعني  شهدا جنس بنجل هم قبول مي كنن ؟!...

اللهم ارزقنا توفيق الشهادة في سبيلكــــ
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 19 مهر 1392 |

مشکل از ماست
+ نویسنده sarbaz73 در یک شنبه 14 مهر 1392 |

واقعا مشکل خیلی از ما انسانها این است..

همانقدر که مسخره می کنیم احترام نمی گذاریم


همانقدر که اشتباه میکنیم تفکر نمیکنیم


همانقدر که عیب میبینیم برطرف نمی کنیم


همانقدر که از رونق می اندازیم رونق نمی بخشیم


همانقدر که کینه به دل می گیریم محبت نمی کنیم


همانقدر که حرف میزنیم عمل نمی کنیم

همانقدر که می گریانیم شاد نمیکنیم

همانقدر که ویران میکنیم آباد نمیکنیم

همانقدر که کهنه میکنیم تازگی نمی بخشیم

همانقدر که دور میشویم نزدیک نمی کنیم

همانقدر که آلوده میکنیم پاک نمیکنیم

همیشه دیگران مقصرند ما گناه نمیکنیم

خدایا به دادمان برس



برچسب‌ها: مشکل از ماست
وسایل مورد نظر مسافرت
+ نویسنده sarbaz73 در یک شنبه 14 مهر 1392 |

نام:انساننام خانوادگی:آدمی زاد نام پدر:آدم نام مادر:حوا

لقب:اشرف مخلوقات نژاد: خاکی صادره از:دنیا

ساکن: کهکشان راه شیری منظومه شمسی کره زمین

مقصد:عالم برزخ

ساعت حرکت یا پرواز:هرلحظه وهرآن که خداصلاح بداند

مکان:بهشت درصورت سقوط جهنم

امضاءیااثرانگشت: اهل بیت

وسایل موردنیاز

دومترپارچه سفید{کفن} نماز اول وقت

اعمال صالح وتقوی وایمان دعای والدین ومومنین

انجام واجبات وترک محرمات پیروی از ائمه اطهار

امربه دمعروف ونهی ازمنکر احسان به خلق الله

توجه

خواهشمند است جهت رفاه خودخمس وزکات راقبل ازپرواز به حساب خدا بپردازید.

لطفا از آوردن ثروت "مقام"منزل"ماشین و... حتی به داخل فرود گاه خودداری

نمایید

حتما قبل از پرواز به بستگان خود تا کید کنید تا از آوردن دسته گلهای بزرگ

سنگ قبر گران قیمت دوتجملاتی ونیز برگزاری مراسمات پرخرج و..خود داری نمایید

.جهت یادگاری اموال خودرا قبل به فرزندان وفقراءونیازمندان تقسیم نمایید

از آوردن باراضافی از قبیل :حق الناس ٬غیبت٬تهمت٬دروغ٬و

هرنوع گناه دیگری خودداری کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر به قرآن واحادیث معصومین مرا جعه

فرمایید

تماس ومشاوره شبانه روزی :رایگانوبدون وقت قبلی می باشد

درصورتی که قبل از پرواز با مشکلا تی برخورد کردید با شماره 

تلفن های

زیر تماس حاصل فر مایید

{بقره /۱۸۶-نساء/۴۵-توبه/۱۲۹-اعراف /۵۵-طلا ق /۲و۳}

امید وارم سفرآسوده ای در پیش داشته باشید

                                     باتشکر¤ عزرائیل

خداکندبیایی......
+ نویسنده sarbaz73 در یک شنبه 14 مهر 1392 |

بر قامت دلربای مهدی 14 صلوات

نامه بیچارگان
+ نویسنده sarbaz73 در یک شنبه 14 مهر 1392 |

کمبودمرد
+ نویسنده sarbaz73 در یک شنبه 14 مهر 1392 |
دختر محجبه ای با ظاهر ساده از خیابان می گذشت پسرکی گستاخ از پیاده رو داد زد و به او گفت

چطوری سیبیلو؟!

دخترک با خونسردی کامل تبسمی کرد و گفت: ...

 

وقتی تو ابرو بر میداری مو رنگ می کنی و گوشواره میزاری منم

مجبورم سیبیل بزارم تا جامعه احساس کمبود مردنکنه!!!

گرمت نمیشه با چادر؟؟؟؟
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 12 مهر 1392 |



تو تابستون امسال با اون گرمای خفه کننده اش توی اتوبوس نشسته بودم. یه دختر کوچولوی 8-9 ساله هم به خاطر نبود جا دور از مامانش نشسته بود رو صندلی ته اتوبوس. دختر کوچولو روسری اش رو خیلی زیبا با رعایت حجاب همراه چادر عربی سرش کرده بود. خانوم بدحجابی که پیش دختر کوچولو نشسته بود و خودشو باد میزد با افسوس گفت: (توی این گرما اینا چیه پوشیدی؟از دست اجبار این مامان باباهای خشک مقدس...تو گرمت نمیشه بچه؟) همون لحظه اتوبوس ایستاد و باید پیاده میشدیم. دختر کوچولو گره ی روسری اش رو سفت تر کرد و محکم و با اقتدار گفت چرا گرممه... ولی آتیش جهنم از تابستون امسال خیلی خیلی گرم تره...) دختر کوچولو پیاده شد و اون خانم بدحجاب سخت به فکر فرو رفت!!!!!

تسلیت
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 12 مهر 1392 |

 

شهادت حضرت امام محمد تقی * ع * تسلیت ..

 

یاعلی...التماس دعا

30 ذی القعده؛ شهادت امام محمد تقی علیه السلام
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 12 مهر 1392 |



شناسنامه ی امام جواد علیه السلام

نام: محمد علیه السلام

کنیه: اباجعفرعلیه السلام

القاب معروف: جواد، تقی

نام پدر: امام رضا علیه السلام

نام مادر: خیزران

قبر مطهر: کاظمین.

ولادت: 10رجب سال 195 هجری قمری

محل ولادت: مدینه

عمر مبارک:‌ 25 سال

مدت امامت: 17 سال

شهادت: آخر ذی القعده سال 220 هجری قمری

نقش نگین مبارک آن حضرت: نعم القادرالله

قاتل: همسرش ام الفضل به دستور معتصم عباسی(لعنة الله علیه)

علت شهادت:‌ مسمومیت به زهر

شمه ای از فضایل و معجزات حضرت جواد علیه السلام

از عمر بن یزید روایت شده که گفت: دیدم امام محمدتقی علیه السلام را، به آن حضرت گفتم: چیست علامت امام یا بن الرسول الله، فرمودند: امام آن است که این کار را به جا اورد. و گذاشتند دست خود را بر سنگی، سپس انگشتانش در ان سنگ ظاهر شد. راوی گفت: دیدم آن حضرت را که اهن را می کشد بدون آنکه آن را در آتش بگذارد و سنگ را با خاتم خود نقش می دهد.

********

شیخ مفید و ابن شهر آشوب و دیگران روایت کرده اند که چون حضرت امام جواد علیه السلام با ام الفضل زوجه خود از بغداد به مدینه مراجعت می فرمود، چون به شارع کوفه به دار مُسیّب رسید فرود آمد و آن هنگام غروب آفتاب بود.پس داخل مسجد شد و در صحن آنجا درخت سدری بود که بار نمی داد، آنگاه حضرت کوزه آبی طلبید و در زیر آن درخت وضو گرفت وبه نماز مغرب به جماعت ایستاد، در رکعت اول بعد از حمد سوره نصر، در رکعت دوم بعد از حمد سوره توحید، پیش از رکوع،قنوت خواند سپس رکعت سوم را به جا آورد، تشهد و سلام گفت و از نماز فارغ شد. سپس لحظه ای نشست و ذکر خدا به جا آورد و برخاست و چهاررکعت نافله مغرب را به جای آورد، سپس تعقیب نماز خواند، دو سجده به جای آورد و بیرون رفت.

چون مردم نزد درخت آمدند، دیدند که میوه نیکویی داده، تعجب کردند و از سدر آن خوردند و یافتند شیرین و بدون دانه است. پس مردم با ان حضرت وداع کردند و حضرت به مدینه تشریف بردند.

*********

حسین مکاری روایت کرده که: داخل بغداد شدم در هنگامی که حضرت امام محمد تقی علیه السلام نیز در بغداد بود و در نزد خلیفه در نهایت جلالت بود. من با خود گفتم دیگر حضرت جواد به مدینه برنخواهد گشت، از این مرتبتی که در اینجا دارد و از حیثیت جلال و طعامهای لذیذ و غیره.

چون این فکر در خاطر من گذشت، آن حضرت سر به زیر افکند، پس سر بلند کرد در حالی که رنگ مبارکش زرد شده بود و فرمود: «ای حسین نان جو با نمک نیم کوب در حرم رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم نزد من بهتر است از آنچه در اینجا می بینی.

*********

گفتاری دلنشین از امام جواد علیه السلام

[1] «المؤمِنُ یَحتاجُ إلی ثَلاثٍ تَوْفیقٍ وَ واعظٍ مِن نَفْسه وَ قبولٍ ممّن یَنْصَحُهُ» مؤمن احتیاج به سه چیز دارد، اول توفیق خاصی از جانب خدا که خداوند وسایل و امکانات و شرایط هدایتش را فراهم آورد، دوّم خودش واعظ خودش باشد و در عبرتهای جهان بیندیشد، سوّم: از کسی که خیرخواه و ناصح اوست، حرف قبول کند.

تحف العقول ص457

*********

[2] « مُلاقاةُ الإخوانِ نُشْرُةٌ و تَلقیحٌ لِليعَقلِ وَ إن کانَ نَزْراً قلیلاً» ملاقات برادران دینی یک نوع مصونیت و پناه و باور کردن عقل است.هر چند اندک باشد.

امالی مفید ص329

*********

[3] «الایّامُ تَهْتِکُ لَکَ الامْرَ عَنْ الاسْرارِ الکامِنَةِ» گذشت روزگار اسرار مخفی را برای تو آشکار می کند، با گذشت روزگار نتایج اعمال به صاحبان آن باز می گردد و حقایق آشکار می گردد.

بحار75/364

*********

[4] ایّاکَ وَ مُصاحبةَ الشّریرِ فانّهُ کالسّیفِ یَحْسنُ مَنْظَرُهُ وَ یَقبُحُ أثَرُهُ» از رفاقت با آدم شرور بپرهیز، او چون شمشیر است که ظاهرش تماشایی، ولی اثرش کشتن و فناست.

همان

*********

حرز امام جواد علیه السلام

1) سيّد بن طاووس با سندي طولاني از عبد العظيم بن عبداللّه حسني روايت مي كند كه امام جواد ( عليه السلام ) دعاي مخصوصي را براي فرزند خردسالش كه در گهواره بود نوشت و او را بدين وسيله از شرّ و بدي دور نگاه مي داشت.

«بسم اللّه الرحمن الرحيم، لاحول ولا قوّة إلّا باللّه العليّ العظيم.

اللّهمّ ربّ الملائكة والروح، والنبيّين والمرسلين، وقاهر من في السماوات والأرضين، وخالق كلّ شي ء ومالكه، كفّ عنّا بأس أعدائنا، ومن أراد بنا سوء من الجنّ والإنس، وأعم أبصارهم وقلوبهم، واجعل بيننا وبينهم حجاباً وحرساً ومدفعاً، إنّك ربّنا. لاحول ولاقوّة لنا إلّا باللّه، عليه توكّلنا، وإليه أنبنا، وإليه المصير.

«ربّنا لا تجعلنا فتنة للذين كفروا واغفر لنا ربّنا، إنّك أنت العزيز الحكيم» ممتحنة: 60 / 5 . ،

ربّنا عافنا من كلّ سوء، ومن شرّ كلّ دابّة أنت آخذ بناصيتها، ومن شرّ ما يسكن في اللّيل و النهار، ومن شرّ كلّ سوء، ومن شرّ كلّ ذي شرّ.

ربّ العالمين، وإله المرسلين، صلّ علي محمّد وآله أجمعين وأوليائك، وخصّ محمّداً وآله أجمعين، بأتمّ ذلك؛ ولاحول ولاقوّة إلّا باللّه العليّ العظيم.

بسم اللّه وباللّه، أُؤمن باللّه، وباللّه أعوذ، وباللّه أعتصم، وباللّه أستجير، وبعزّة اللّه ومنعته أمتنع من شياطين الإنس والجنّ، ومن رجلهم وخيلهم، وركضهم وعطفهم، ورجعتهم كيدهم، وشرّهم وشرّ ما يأتون به تحت الليل وتحت النهار، من البعد والقرب. ومن شرّ الغائب والحاضر، والشاهد والزائر، أحياءً و أمواتاً، أعمي وبصيراً. ومن شرّ العامّة والخاصّة، ومن شرّ نفس ووسوستها، ومن شرّ الدناهش، والحسّ، واللمس، واللبس، ومن عين الجنّ ّ والإنس، وبالاسم الذي اهتزّ به عرش بلقيس. وأُعيذ ديني ونفسي وجميع ما تحوطه عنايتي، من شرّ كلّ صورة، وخيال، أو بياض، أو سواد، أو تمثال، أو معاهد، أو غير معاهد، ممّن يسكن الهواء والسحاب، والظلمات والنور، والظلّ والحرور، والبرّ والبحور، والسهل والوعور، والخراب والعمران، والآكام والآجام، والغياض، والكنائس والنواويس، والفلوات والجبّانات. ومن شرّ الصادرين والواردين ممّن يبدو بالليل، وينتشر بالنهار، وبالعشيّ والإبكار، والغدوّ والآصال، والمريبين، والأسامرة والأفاثرة (ترة) والفراعنة والأبالسة، ومن جنودهم وأزواجهم، وعشائرهم وقبائلهم، ومن همزهم ولمزهم، ونفثهم، ووقاعهم، وأخذهم، وسحرهم وضربهم وعبثهم ولمحهم واحتيالهم واختلافهم.

ومن شرّ كلّ ذي شرّ، من السحرة والغيلان، وأُمّ الصبيان، وما ولدوا، وماوردوا. ومن شرّ كلّ ذي شرّ، داخل وخارج، وعارض ومتعرّض، وساكن ومتحرّك، وضربان عرق وصُداع، وشقيقة، وأُمّ ملدم، والحمي، والمثلّثة، والربع، والغبّ، والنافضة، والصالبة، والداخلة، والخارجة. ومن شرّ كلّ دابّة أنت آخذ بناصيتها، إنّك علي صراط مستقيم، وصلّي اللّه علي نبيّه محمّد وآله الطاهرين»

مهج الدعوات: 60 / 16 . مصباح المتهجّد: 499، ح 581 . بحارالانوار: 60 / 266، ح 151، و 91 / 361، ح 1، و 87 / 136، ح 5 .

2) مطابق آنچه روايت شده است، امام جواد ( عليه السلام ) دعاي مخصوصي را به منظور امنيّت يافتن از شرّ دشمنان و شياطين، به درخواست مامون عبّاسي، براي وي نوشت كه بدين صورت مي باشد:

«بسم اللّه الرحمن الرحيم، الحمد للّه ربّ العالمين، الرحمن الرحيم...» إلي آخرها.

«ألَمْ تَرَ أنَّ اللّهَ سخّر لَكُم مَا في الأرضِ وَالفُلكَ تَجرِي في البَحرِ بِأمرِهِ وَيُمْسِكُ السماءَ أنْ تَقَعَ عَلَي الأرضِ إلّا بِإذْنِهِ، إنَّ اللّهَ بِالنّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ» حجّ: 22 / 65 . .

أنت الواحد الملك الديّان يوم الدين، تفعل ما تشاء بلا مغالبة، وتعطي من تشاء بلا منّ، وتفعل ما تشاء وتحكم ما تريد، وتداول الأيّام بين الناس، وتُركّبهم طبقاً عن طبق، أسألك باسمك المكتوب علي سُرادق المجد.

وأسألك باسمك المكتوب علي سُرادق السرائر، السابق الفائق الحسن الجميل النصير، ربّ الملائكة الثمانية، والعرش الذي لا يتحرّك؛ وأسألك بالعين التي لا تنام، وبالحياة التي لا تموت، وبنور وجهك الذي لا يطفأ.

وبالاسم الأكبر، الأكبر، الأكبر، وبالاسم الأعظم، الأعظم، الأعظم، الذي هو محيط بملكوت السماوات والأرض.

وبالاسم الذي أشرقت به الشمس، وأضاء به القمر، وسجّرت به البحور، ونصبت به الجبال، وبالاسم الذي قام به العرش والكرسيّ، وباسمك المكتوب علي سُرادق العرش، وبالاسم المكتوب علي سُرادق العزّة.

وباسمك المكتوب علي سُرادق العظمة، وباسمك المكتوب علي سُرادق البهاء.

وباسمك المكتوب علي سُرادق القدرة، وباسمك العزيز.

وبأسمائك المقدّسات المُكرّمات المخزونات في علم الغيب عندك.

وأسألك من خيرك خيراً ممّا أرجو.

وأعوذ بعزّتك وقدرتك من شرّ ما أخاف وأحذر، وما لا أحذر.

يا صاحب محمّد يوم حُنين، ويا صاحب عليّ يوم صفّين، أنت يا ربِّ مبير الجبّارين، وقاصم المتكبّرين، أسألك بحقّ طه، و يس، والقرآن العظيم، والفرقان الحكيم، أن تصلّي علي محمّد و آل محمّد، و أن تشدّ به عضد صاحب هذا العقد.
وأدرء بك في نحر كلّ جبّار عنيد، وكلّ شيطان مريد، وعدوّ شديد، وعدوّ منكر الأخلاق، واجعله ممّن أسلم إليك نفسه، وفوّض إليك أمره، وألجأ إليك ظهره.

اللّهمّ بحقّ هذه الأسماء التي ذكرتها وقرأتها، وأنت أعرفُ بحقّها منّي، وأسألك ياذا المنّ العظيم، والجود الكريم، وليّ الدعوات المستجابات، والكلمات التامّات، والأسماء النافذات.

وأسألك يا نور النهار، ويا نور الليل، ويا نور السماء والأرض، ونور النور، ونوراً يُضي ء به كلُّ نور، يا عالم الخفيّات كلّها، في البرّ والبحر، والأرض، والسماء، والجبال. وأسألك يا من لا يفني، ولا يبيد ولا يزول، ولا له شي ء موصوف، ولا إليه حدّ منسوب، ولا معه إله، ولا إله سواه، ولا له في ملكه شريك، ولا تُضاف العزّة إلّا إليه.

لم يزل بالعلوم عالماً، وعلي العلوم واقفاً، وللأُمور ناظماً، وبالكينونيّة عالماً، وللتدبير مُحكماً، وبالخلق بصيراً، وبالأُمور خبيراً. أنت الذي خشعت لك الأصوات، وضلّت فيك الأحلام، وضاقت دونك الأسباب، وملأ كلّ شي ء نورك، ووجل كلّ شي ء منك، وهرب كلّ شي ء إليك، وتوكلّ كلّ شي ء عليك. وأنت الرفيع في جلالك، وأنت البهيّ في جمالك، وأنت العظيم في قدرتك. وأنت الذي لا يدركك شي ء، وأنت العليّ الكبير العظيم، مجيب الدعوات، قاضي الحاجات، مفرّج الكربات، وليّ النعمات. يا من هو في علوّه دان، وفي دنوّه عال، وفي إشراقه منير، وفي سلطانه قويّ، وفي مُلكه عزيز.صلّ علي محمّد وآل محمّد، واحرس صاحب هذا العقد، وهذا الحرز، وهذا الكتاب، بعينك التي لا تنام، واكنفه بركنك الذي لا يُرام، وارحمه بقدرتك عليه، فإنّه مرزوقك.

بسم اللّه الرحمن الرحيم، بسم اللّه وباللّه، لا صاحبة له ولا ولد، بسم اللّه قويّ الشأن، عظيم البرهان، شديد السُلطان، ما شاء اللّه كان، وما لم يشأ لم يكن.

أشهد أنّ نوحاً رسول اللّه، وأنّ إبراهيم خليل اللّه، وأنّ موسي كليم اللّه ونجّيه

وأنّ عيسي بن مريم صلوات اللّه عليه و عليهم أجمعين كلمته وروحه.

وأنّ محمّداً صلي اللّه عليه وآله وسلّم خاتم النبيّين، لا نبيّ بعده.

وأسألك بحقّ الساعة التي يؤتي فيها بإبليس اللعين يوم القيامة، ويقول اللعين في تلك الساعة: واللّه ما أنا إلّا مهيّج مردَة. اللّه نور السماوات والأرض، وهو القاهر، وهو الغالب، لهُ القدرة السابقة، وهو الحكيم الخبير. اللّهمّ وأسألك بحقّ هذه الأسماء كلّها وصفاتها وصورها، وهي:

سبحان الذي خلق العرش والكرسي واستوي عليه، أسألك أن تصرف عن صاحب كتابي هذا كلّ سوء ومحذور، فهو عبدك وابن عبدك، وابن أمتك، وأنت مولاه، فَقه اللّهمّ يا ربّ الأسواء كلّها، واقمع عنه أبصار الظالمين و ألسنة المعاندين والمريدين له السوء والضرّ، وادفع عنه كلّ محذور ومخوف؛و أيّ عبد من عبيدك، أو أمة من إمائك، أو سلطان مارد، أو شيطان أو شيطانة، أو جنّي أو جنّيّة، أو غول أو غولة، أراد صاحب كتابي هذا بظلم أوضرّ أو مكر أو مكروه أو كيد أو خديعة أو نكاية أو سعاية أو فساد أوغرق أو اصطلام أو عطب أو مغالبة أو غدر أو قهر أو هتك ستر أو اقتدار أو آفةٍ أو عاهة أو قتل أو حرق أو انتقام أو قطع أو سحر أو مسخ أو مرض أو سقم أو برص أو جذام أو بؤس أو آفة أو فاقة أو سغب أو عطش أو وسوسة أو نقص في دين أو معيشة.

فاكفنيه بما شئت، وكيف شئت، وأنّي شئت، إنّك علي كلّ شي ء قدير، وصلّي اللّه علي سيّدنا محمّد وآله أجمعين وسلّم

تسليماً كثيراً، ولا حول ولا قوّة إلّا باللّه العلي العظيم، والحمد للّه ربّ العالمين.

«يا مشهوراً في السموات، يا مشهوراً في الأرضين، يا مشهوراً في الدنيا والآخرة، جهدت الجبابرة والملوك علي إطفاء نورك، وإخماد ذكرك، فأبي اللّه إلّا أن يتمّ نورك، ويبوح بذكرك، ولو كره المشركون»

مهج الدعوات: 52، س 15 . مستدرك الوسائل: 13 / 178، ح 15033 . عيون المعجزات: 127

پس از دعاي حرز، چهار ركعت نماز بخواند و در هر ركعت آن، يك بار سوره ي «حمد»، و هفت بار «آية الكرسي» و هفت بار آيه ي «شهد اللّه» آل عمران: 3 / 18 . و هفت بار «والشمس و ضحيها» و هفت بار «والليل و اذا يغشي» و هفت بار «قل هو اللّه احد» قراءت شود

مهج الدعوات: 52

3) حرز ديگر آن حضرت

يا نور يا برهان يا مبين يا منير يا رب يا اكفنى الشرور وآفات الدهور واسئلك النجاة يوم ينفخ فى الصور.

4) حرز ديگر از آن حضرت:

بسم الله الرحمن الرحيم ، لاحول ولاقوة الابالله العلى العظيم ، اللهم رب الملائكة والروح و النبيين و المرسلين و قاهر من فى السموات و الارضين و خالق كل شى ء ومالكه ، كف عنى باءس اعدائنا و من ارادبنا سؤ ا من الجن و الانس فاعم الصارهم و قلوبهم واجعل بينى و بينهم حجابا و حرسا و مدفعا انك ربنا و لاحول و لاقوة الابالله عليه توكلنا و اليه انبنا و هوالعزير الحكيم ربنا وعافنا من شر كل سوءو من شر كل دابة انت آخذ باصيتها و من شر ماسكن فى الليل و النهار و من شر كل سؤ و من شر كل ذى شر يارب العالمين و اله المرسلين صلى الله عليه و آله اجمعين و خص ‍ محمدا و آله باتم ذلك ولاحول ولاقوه الا بالله العلى العظيم.

*********

روی کار آمدن معتصم و شهادت امام جواد علیه السلام

مأمون در 17رجب سال218ه.ق از دنیا رفت، برادرش معتصم به جای او بر مسند خلافت نشست، نام معتصم، محمد و به قولی ابراهیم بود، معتصم که همانند سایر طاغوتها می خواست همهٔ مردم دربست همچون بردهٔ او باشند و شخص دیگری دارای شخصیت و پیرو نباشد، تصمیم گرفت امام جواد علیه السلام را که در مدینه دارای شخصیت و مقام بود، به بغداد احضار کند. سرانجام روز 28 محرم سال 220 ه.ق امام جواد علیه السلام با همسرش به بغداد آمدند.

در این ایام ام الفضل همسر امام جواد علیه السلام با برادرش جعفر بن مأمون و عمویش معتصم، همدست شدند، و توطئه قتل امام جواد علیه السلام را طرح کردند و چنین تصمیم گرفته شد که ام الفضل آن حضرت را با زهر مسموم کند

معتصم و جعفر برای اینکه مبادا خلافت از بنی عباس به علویین منتقل گردد، به ام الفضل تلقیین کردند و به او گفتند: تو دختر و برادرزاده خلیفه هستی و احترامت بر همه کس لازم است ولی محمد بن علی (امام جواد علیه السلام) مادر امام هادی علیه السلام را بر تو مقدم می دارد.

همین امور باعث شد که ام الفضل تهییج شد و تصمیم گرفت شوهرش را مسموم نماید.

معتصم و جعفر سمّی را در انگور رازقی تزریق کزدند و برای ام الفضل فرستادند، ام الفضل نیز آن را در میان کاسه ای گذاشت و جلو همسرش نهاد و از ان توصیف بسیار نمود، و سرانجام امام جواد علیه السلام از ان انگور خورد، طولی نکشید که آن حضرت آثار سمّ را در جگر خود احساس نمود و کم کم درد شدید بر او عارض گردید و موجب رنج و ناراحتی سخت امام جواد علیه السلام شد.

در همان حال ام الفضل پشیمان شده و گریه می کرد، حضرت به او فرمود: چرا گریه می کنی؟ اکنون که مرا کشتی گریهٔ تو سودی ندارد، این را بدان که به خاطر این خیانتی که کردی چنان به دردی مبتلا می شوی که هرگز علاج ندارد، و چنان به فقر و تنگدستی مبتلا گردی که جبران پذیر نباشد.

امام جواد علیه السلام در جوانی در حالی که 25 بهار بیشتر از عمرش نگذشته بود این گونه مظلومانه به شهادت رسید، او نیز مانند پدرش مهمان و در دیار غربت بود و براستی عجیب مهمان نوازی کردند.

********

روز نیروی انتظامی مبارک
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 12 مهر 1392 |

لعنت خدا بر هتاكين...!
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 5 مهر 1392 |

شاهین نجفی کیست؟
چرا مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین
 از او حمایت میکند؟ چرا بی بی سی فارسی برای سایت

پخش کننده ی آلبوم او جایزه در نظر میگیرد؟و چراهای دیگر با ما در ادامه مطلب همراه باشید



ادامه مطلب


برچسب‌ها: لعنت خدا بر هتاكين, شاهين نجفي, امام نقي, توهين, شهدا شرمنده ايم
او را بیدار کردیم اما....؟
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 5 مهر 1392 |

خدا هرشب می گوید:بنده من نماز شب بخوان و ان یازده رکعت است.بنده:خدایا!خسته ام!نمی توانم نیمه شب یازده رکعت بخوانم.خدا:بنده من دو رکعت نماز شفع ویک رکعت نماز وتر بخوان.بنده:خدایا خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم.خدا:بنده من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان.بنده:خدایا سه رکعت زیاد است.خدا:بنده من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان.بنده:خدایا!امروز خیلی خسته ام!ایا راه دیگری ندارد؟خدا:بنده من قبل از خواب وضو بگیر ورو به اسمان کن وبگو یا الله.بنده:خدایا هوا سرد است!نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم!خدا:بنده من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب میکنیم.بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد.خدا:ملائکه من!ببینیدمن اینقدر ساده گرفته ام.اما او خوابیده است.چیزی به اذان نمانده اورا بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است.امشب با من حرف نزده.ملائکه:خداوندا!او را بیدار کردیم اما باز خوابید.خدا:ملائکه من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست.پروردگارا!باز هم بیدار نمی شود.اذان صبح را می گویند.هنگام طلوع افتاب است ای بنده بیدار شو نماز صبحت قضا می شود. خورشیداز مغرب سر بر می اوردوخداوند رویش را برمی گرداند.

من تو هستم وتومن
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 5 مهر 1392 |

 

گفتم:خدایا از همه دلگیرم...... گفت :حتی از من؟

گفتم خدایا دلم را ربود................ گفت:پیش از من؟

گفتم خدایا چقدر دوری....................... گفت:تو یا من؟

گفتم :خدایا تنهاترینم……….............…... گفت:پس من؟

گفتم:خدایا کمک خواستم……................ گفت:از غیر از من؟

گفتم:خدایا دوستت دارم..............................گفت:بیشتر از من؟

گفتم:خدایا اینقدر نگو من……............. گفت:من تو هستم و تو من...

رضایت امام زمان! چگونه؟
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 5 مهر 1392 |

اگر می‌خواهید رضایت آقا امام زمان (عج) و به دنبال آن رضایت خداوند را به دست بیاورید ، در یك جمله بهترین عمل این است كه: آن‌چه را خداوند واجب كرده است ، انجام دهید و آن‌چه را حرام كرده است، ترك نمایید...

 

« بسم الله الرحمن الرحیم »

 

اما شیعیان در عصر غیبت وظایف دیگری دارند كه به طور مختصر به برخی از آن‌ها با استفاده از روایات اشاره می‌كنیم.

1. معرفت وشناخت مقام امام وامامت ولایت

الف : لزوم شناخت إمام :

فضیل گفت از حضرت ابو جعفر علیه السّلام شنیدم می‌فرمود : هر كس بدون معرفت امام بمیرد مرگ او چون مردن مردم جاهلیت است هرگز عذر مردم را در شناختن امام نمى‏پذیرند ، كسى كه با شناختن امام بمیرد ، او را زیانى نخواهد رسید چه جلوتر از ظهور امام بمیرد یا بعد از آن و كسى كه بمیرد ؛ در حالی كه امامش را شناخته ، از دنیا برود ، مانند كسى است كه با قائم عجل اللَّه فرجه در خیمه او بوده‏ است .

سلمة بن عطا از حضرت صادق علیه السّلام نقل كرد كه فرمود:

حضرت امام حسین علیه السّلام در میان اصحاب خود فرمود : اصحاب من ! خداوند مردم را آفرید تا او را بشناسند وقتى شناختند او را مى‏پرستند وقتى او را پرستیدند از پرستش دیگران دست میكشند.

مردى عرض كرد یا ابن رسول اللَّه پدر و مادرم فدایت معنى معرفت خدا چیست؟

فرمود اینکه نسبت اهل هر زمان نسبت به امام زمان خود معرفت و شناخت داشته باشند.

مرحوم شیخ صدوق رحمت الله علیه بعد از نقل این روایت می‌گوید :

یعنی بذلك أن یعلم أهل كل زمان زمان أن الله هو الذی لا یخلیهم فی كل زمان من إمام معصوم فمن عبد ربا لم یقم لهم الحجة فإنما عبد غیر الله عز و جل‏ .

اهل هر زمان باید بشناسند و بدانند كه خدا ایشان را وانگذاشته و زمین را خالى از امام معصوم ننموده كسى كه بپرستد خدائى را كه حجت براى مردم قرار نداده او خداى واقعى را نپرستیده دیگرى را پرستش نموده.

و مرحوم علامه مجلسی نیز می‌گوید :

لعله (علیه السلام) إنما فسر معرفة الله بمعرفة الإمام لبیان أن معرفة الله لا یحصل إلا من جهة الإمام أو لاشتراط الانتفاع بمعرفته تعالى بمعرفته علیه السلام و لما ذكره الصدوق رحمه الله أیضا وجه‏ .

شاید امام علیه السّلام كه معرفت خدا را معرفت امام دانسته منظورش این است كه معرفت خدا حاصل نمى‏شود مگر از طرف امام یا به جهت این كه شرط انتفاع از معرفت خدا معرفت امام است كه اگر خدا را بشناسد ولى امام‏شناسى نداشته باشد ، خداشناسى او برایش سودى ندارد و توضیحى كه صدوق نیز داده است بى‏مناسبت نیست .



ادامه مطلب
انشا یک پسر بچه فقیر در مورد حلال و حرام...
+ نویسنده sarbaz73 در جمعه 5 مهر 1392 |

نان حلال خيلی خيلی خوب است. من نان حلال را خيلی دوست دارم.

ما بايد هميشه دنبال نان حلال باشيم. مثل آقا تقی

آقا تقی یک ماست‌بندی دارد. او هميشه پولِ آبِ مغازه را سر وقت می دهد تا آبی كه 

در شيرها می ريزد  و ماست می بندد حلال باشد.

آقا تقی می گويد: آدم بايد يك لقمه نان حلال به زن و بچه‌اش بدهد تا فردا كه

سرش را گذاشت روي زمين و عمرش تمام شد، پشت سرش بد و بيراه نباشد.

دايي من كارمند يك شركت است. او می گويد:

تا مطمئن نشوم كه ارباب رجوع از ته دل راضي شده،

از او رشوه نمی گيرم. آدم بايد دنبال نان حلال باشد.

دایی ام می گويد: من ارباب رجوع را مجبور می کنم قسم بخورد كه راضی است

و بعد رشوه می گيرم!

عموی  من يك غذاخوری دارد. عمو هميشه حواسش است كه غذای خوبی به مردم بدهد.

او می گويد: در غذاخوری ما از گوشت حيوانات پير استفاده نمی شود و هر چه ذبح 

می كنيم كره الاغ است كه گوشتش تُرد و تازه است و كبابش خوب در می آيد.

او حتماً چك می كند كه كره الاغ‌ها سالم باشند وگرنه آن‌ها را ذبح نمی كند.

عمويم می گويد: ارزش يك لقمه نان حلال از همه‌ی پول‌های دنيا بيشتر است!!

آدم بايد حلال و حروم نكند.

عمو می گويد: تا پول آدم حلال نباشد، بركت نمی كند. پول حرام بی بركت است.

من فكر می كنم پدر من پولش حرام است؛

چون هيچ‌ وقت بركت ندارد و هميشه وسط برج كم می آورد .

تازه يارانه‌ها را خرج می كند و پول آب و برق و گاز را نداريم كه بدهيم.

ماه قبل گاز ما را قطع كردند چون پولش را نداده بوديم. ديشب مي‌خواستم به پدرم بگويم:

اگر دنبال يك لقمه نان حلال بودی، پول ما بركت می كرد و هميشه پول داشتيم؛

اما جرأت نكردم.

ای كاش پدر من هم آدم حلال خوری بود.

منبع : http://biamahdi.blogfa.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...